FAQ

Antwoord op jouw vragen

Kopen bij byJensen

Is er een fysieke winkel waar ik de producten kan zien?

byJensen is een online winkel: wij hebben geen showroom. Je mag een gekocht artikel wel altijd naar ons terugsturen als het je toch niet bevalt. Lees hier hoe je dat doet.  

Kan ik mijn gekochte artikel zelf afhalen?

Wij hebben helaas geen afhaalmogelijkheden, maar wel gunstige bezorgkosten. Voor bestellingen boven € 50 bezorgen we je aankoop gratis bij je thuis. Onder € 50 zijn de bezorgkosten € 4,95 voor Nederland en € 5,95 voor België.

Kunnen zakelijke klanten ook bij jullie terecht?

Jazeker! Lees hier alles over op onze zakelijke pagina.

Hoe kom ik in contact met byJensen?

Hier vind je onze contactgegevens.

Hoe gebruik ik een kortingscode?

Heb je een kortingscode? Bofkont! Die voer je in tijdens het bestelproces. Let op: je kunt per bestelling maar één kortingscode gebruiken.

Kan ik mijn bestelling als cadeau laten inpakken?

Ja, dat kan. Voordat je in het bestelproces de betaalwijze kiest, kun je dit aangeven. We pakken je zending dan mooi in. Hiervoor betaal je € 1,50 incl. btw.

Hoe kan ik bestellen?

Stap 1: Leg je artikel(en) in de winkelmand

  • Heb je een artikel uitgekozen? Klik dan naast het product op ‘In winkelmand’.
  • Er verschijnt een bevestiging op je scherm dat het product is toegevoegd aan je winkelmand.

Stap 2: Controleer je winkelmand

  • Om je bestelling te plaatsen, klik je op de winkelwagen in de rechter bovenhoek van je scherm.
  • Er verschijnt een kort overzicht van alle producten in je winkelmand, en het subtotaalbedrag.
  • Je kunt hier kiezen voor ‘Afrekenen’, dan kom je meteen bij stap 3.
  • Je kunt ook klikken op ‘Winkelmand bekijken’. Dan kom je op de uitgebreide winkelmand-pagina. Hier bereken je ook de eventuele verzendkosten. Komt je bestelling boven € 50 uit (in Nederland, Duitsland en België), dan krijg je de optie gratis verzenden.
  • Alle getoonde prijzen in de winkelwagen zijn inclusief BTW.
  • Heb je je bedacht? Je kunt een artikel uit je winkelwagen verwijderen door op het kruisje bij het artikel te klikken.
  • Klopt je bestelling? Klik dan op ’Doorgaan naar afrekenen’.

Stap 3: Reken je bestelling af

  • Ben je al klant? Klik dan boven aan de pagina op ‘Klik hier om in te loggen’. Vul daarna je e-mailadres en wachtwoord in, dan zoeken we de rest van je gegevens meteen op.
  • Heb je een kortingsbon? Klik dan op ‘Klik hier om je code in te vullen’. Er verschijnt een vakje waarin je de code op je bon kunt invullen.
  • Onder de kop ‘Factuuradres’ vul je je persoonlijke gegevens in.
  • Bij ‘Verzendadres’ kun je aangeven waar je bestelling bezorgd moet worden (als dat niet hetzelfde is als het factuuradres).
  • Moeten wij iets weten over je bestelling, of wil je ons iets vragen? Zet dat dan onder ‘Bestelnotities’.
  • Wil je je artikel(en) laten inpakken als cadeau? Dat kan! Geef dat aan door ‘Ja’ aan te vinken.
  • Vergeet niet om akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden. Dat doe je door het vakje aan te vinken. Lees hier onze algemene voorwaarden.
  • In de rechterkolom kies je hoe je wilt betalen: met credit card, iDEAL, PayPal, Bancontact of achteraf betalen met Billink.
  • Zin in onze nieuwsbrief? Vinkje aan!
  • Maak je bestelling definitief door te klikken op ‘Bestelling plaatsen’. Je wordt vanzelf doorgestuurd naar de betalingsomgeving.

Stap 4: Voltooi de betaling

  • Voltooi de betaling met credit card, iDEAL, PayPal, Bancontact of Billink (achteraf betalen)
  • Zodra je betaling voltooid is, wordt je bestelling bij byJensen geplaatst.
  • Je ontvangt hiervan meteen een e-mail ter bevestiging.

Bezorgen & Betalen

Hoe kan ik mijn aankoop betalen?

Je kunt je aankoop bij byJensen op verschillende manieren betalen:
• iDEAL
• PayPal
• Credit card
• Bancontact
• Billink (achteraf betalen)

Wat zijn de levertijden?

Nederland: Heb je het artikel voor 21.00 uur besteld en hebben wij het artikel op voorraad? Dan wordt het de volgende werkdag bij je bezorgd. Is het product 1 meter of langer , dan kan de bezorgtijd 1 werkdag langer duren.
Let op: Bestel je in het weekend? Dan wordt je aankoop op de dinsdag daarna geleverd.

Belgie & Duitsland: De levertijd is ca. 2 a 3 werkdagen (op basis van bovenstaande voorwaarden). 

Voor sommige artikelen geldt een langere levertijd – Dit wordt duidelijk aangegeven bij de product. Zo’n artikel bestellen we speciaal voor jou in Denemarken. Als je meer stuks van één product besteld, dan kan het zijn dat we je bestelling later pas kunnen uitleveren. Het kan namelijk zo zijn dat we niet voldoende van dit artikel op voorraad hebben. Als de leverdatum bekend is, hoor je dat meteen. Wanneer je meerdere artikelen bestelt, wordt je bestelling standaard in 1 keer verzonden. Het artikel met de langste levertijd bepaalt wanneer je bestelling bezorgd wordt.

Wat zijn de verzendkosten?

Voor bestellingen binnen Nederland geldt:
• Vanaf € 50 betaal je geen verzendkosten.
• Tot € 50 betaal je € 4,95 verzendkosten incl. btw.

Voor bestellingen naar België & Duitsland geldt:
• Vanaf € 50 betaal je geen verzendkosten.
• Tot € 50 betaal je € 5,95 verzendkosten incl. btw.

Wil je een bestelling buiten Nederland en België laten bezorgen? Neem dan even contact met ons op via info@byjensen.nl. We laten je dan persoonlijk weten wat de verzendkosten zijn.

Hoe wordt mijn pakket bezorgd?

Onze artikelen worden door PostNL, DHL, DPD of GLS bij jou thuis bezorgd. Na het plaatsen van je order ontvang je van ons een bevestigingsmailtje. Ook krijg je een e-mailtje met een track & trace-code als je bestelling ons magazijn heeft verlaten. Zo weet je altijd wanneer je je bestelling kunt verwachten.

Garantie

Hoe zit het met de garantie?

Voor alle producten in onze webshop geldt dat de wettelijke garantie van toepassing is. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat jij als consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Onze garantietermijn is minimaal 1 jaar en gaat in op de datum van aankoop. Dat betekent dat we je product gratis vervangen of repareren als het binnen 1 jaar kapot gaat. Wil je meer weten over de wettelijke garantie? Lees dan dit artikel over garantie op de site van de Consumentenbond.

Hoe doe je een beroep op onze garantie?

Gaat een product dat je bij ons hebt gekocht binnen 1 jaar kapot? Dan vervangen of repareren wij het voor je. Zonder kosten. Wat moet je doen?
• Stuur een mailtje naar info@byjensen.nl waarin je een beroep doet op onze garantie.
• In de e-mail zet je: het ordernummer van het artikel, een gedetailleerde omschrijving van het defect en (zo mogelijk) één of meer foto’s van het kapotte artikel.
• Na ontvangst van je e-mail nemen we je aanvraag meteen in behandeling.
• Binnen 3 werkdagen krijg je een reactie van ons.

Ruilen & Retourneren

Hoe kan ik een product retourneren?

Een artikel retourneren? Dat is geen probleem! Na ontvangst van je bestelling heb je het recht om binnen een termijn van 14 dagen de koopovereenkomst te herroepen. Je hoeft daarvoor geen reden op te geven, maar wij stellen het op prijs als je dat wel wilt doen.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop het product door jou of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, in bezit is gekregen. Na herroeping hebt je 14 dagen de tijd om jouw artikel(en) te retourneren. Wanneer je een artikel retourneert hebt je recht op een teruggave van het volledige aankoopbedrag incl. eventuele kosten voor de heenzending. Teruggave van het aankoopbedrag (incl. eventuele kosten voor de heenzending) vinden zo spoedig mogelijk plaats, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding. (echter indien je een deel van je bestelling retourneert zullen de kosten voor de heenzending niet worden geretourneerd). Wij betalen je terug met dezelfde betaalwijze waarmee jij ons betaald hebt.

Wij wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Is het product beschadigd of in gebruik geweest? Dan nemen we het wel terug, maar je krijgt niet je hele aankoopbedrag terug. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de producten die het gevolg is van het gebruik van de producten, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de producten vast te stellen. Bij waardevermindering zullen wij contact met je opnemen.

Zo stuur je je product retour:

  • Je retourzending hoef je niet vooraf aan te melden. We vragen je het retourformulier (wat in je pakket is ingesloten – achterkant van de pakbon) in te vullen en deze toe te voegen aan de retourzending. Zo kunnen wij je retourzending correct en snel afhandelen. Je kan ook gebruik maken van het Europese modelformulier voor herroeping, deze vind je hier. Het gebruik van dit formulier is niet verplicht. Zorg er in ieder geval altijd voor dat duidelijk is dat het om een retour gaat en vermeld alle relevante gegevens die nodig zijn voor de verwerking van je retour. Wil je een retourzending vooraf melden, kan dit via info@byjensen.nl.
  • Gebruik indien mogelijk de originele/oorspronkelijke verpakking om het artikel naar ons terug te sturen. Lukt dat niet? Zorg dan voor een stevige verpakking waarin het product niet beschadigd kan raken.
  • De verzendkosten van de retourzending zijn voor je eigen rekening. Tip: bewaar de verzend bon die je krijgt bij het postkantoor. Dan kun je altijd aantonen wanneer je je product hebt opgestuurd.
  • Zodra we je zending ontvangen, controleren we het teruggestuurde artikel. Als wij het artikel in goede orde hebben ontvangen, krijgt je van ons een bevestigingsmail

Stuur product en ingevulde retourformulier naar:

byJensen
Afdeling Retouren
Blauw-roodlaan 200-201
2718 SK Zoetermeer

Hoe kan ik een product ruilen?

Wil je een artikel ruilen voor een ander product? Geen enkel probleem. Na ontvangst van je bestelling heb je 14 dagen de tijd om het product om te ruilen voor een ander artikel.

Zo kun je je product ruilen:
• De achterkant van je pakbon is een retourformulier. Vul dit formulier in en zet erbij dat je je artikel wilt ruilen. Heb je de pakbon niet meer? Download dan hier het retourformulier of stuur een mailtje naar info@byjensen.nl en je krijgt een retourformulier van ons per mail.
• Geef duidelijk aan welk artikel je naar ons terugstuurt en welk artikel je daarvoor in de plaats wilt ontvangen.
• Zodra wij je teruggestuurde artikel ontvangen, sturen we je een ontvangstbevestiging via e-mail.
• We verrekenen het bedrag dat je al betaald hebt met het bedrag van het nieuwe artikel dat we naar je opsturen. Over deze verrekening ontvang je een mailtje van ons.
• Daarna sturen we het artikel dat je graag wilt hebben naar je op. Hiervoor betaal je geen verzendkosten.

Hoe kan ik een klacht melden?

Ben je niet tevreden over onze producten of diensten? Of is er iets misgegaan met je bestelling? Laat het ons dan zo snel mogelijk weten. We doen er alles aan om je klacht op te lossen.

• Meld je klacht met een e-mail aan info@byjensen.nl.
• Gaat je klacht over een product? Stuur dan (zo mogelijk) een foto van het product met je mailtje mee. Let op: Stuur het product niet meteen terug. Wacht eerst onze reactie op je mailtje af.
• Wij onderzoeken je klacht en sturen je binnen 3 werkdagen een reactie.
• Zodra de oorzaak van je klacht duidelijk is, nemen we contact met je op om samen met jou tot een goede oplossing te komen. Eventueel vragen we je om het product naar ons op te sturen.
• Daarna houden we je op de hoogte van de verdere acties die wij ondernemen om je klacht op te lossen.>
• Indien de klacht onverhoopt niet naar tevredenheid is behandeld of deze kan niet door ons worden opgelost, dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP  Den Haag (www.sgc.nl). Ook kan je terecht bij het Europese Online geschillenplatform (ODR).

Heb je nog meer vragen? Neem contact op!