Antwoord op jouw vragen

Kopen bij byJensen

byJensen heeft een  showroom/winkel in Leiden. Hier ben je van harte welkom om langs te komen. Hier kan je met pin & creditcard betalen!

Bekijk hier onze openingstijden en/of maak een afspraak

Let op: Niet alle online producten zijn op voorraad of zijn te bezichtigen. Kom je om een specifieke item te zien, informeer dan eerst  over de voorraadstatus: tel: +31 (0)853 038 193 of mail info@byjensen.nl.

Je bent van harte welkom om bestellingen bij ons in Leiden af te halen.

Wij zullen (per e-mail of telefonisch) contact met je opnemen als de bestelling gereed is om af te halen. Bekijk hier onze openingstijden en/of maak een afspraak

Heb je een kortingscode? Bofkont! Die voer je in tijdens het bestelproces. Let op: je kunt per bestelling maar één kortingscode gebruiken.

Ja, dat kan. De keuze maakt je voordat je het product in de winkelmand zet (op de productpagina). We pakken je zending dan mooi in.

Alleen grote artikelen, zoals kasten, plantbakken, bankjes en tafeltjes of artikelen die in de originele verpakking worden verzonden kunnen niet ingepakt worden.

Er zijn geen kosten aan verbonden.

Ja, dat kan. Een factuur wordt niet automatisch verstuurd, maar je kan een mail sturen naar administratie@byjensen.nl

Do you need an invoice? Please send a mail to administratie@byJensen.nl

Hoe kan ik bestellen?

  • Heb je een artikel uitgekozen? Klik dan naast het product op ‘In winkelmand’.
  • Er verschijnt een bevestiging op je scherm dat het product is toegevoegd aan je winkelmand.
  • Om je bestelling te plaatsen, klik je op de winkelwagen in de rechter bovenhoek van je scherm.
  • Er verschijnt een kort overzicht van alle producten in je winkelmand, en het subtotaalbedrag.
  • Je kunt hier kiezen voor ‘Afrekenen’, dan kom je meteen bij stap 3.
  • Je kunt ook klikken op ‘Winkelmand bekijken’. Dan kom je op de uitgebreide winkelmand-pagina. Hier bereken je ook de eventuele verzendkosten. 
  • Alle getoonde prijzen in de winkelwagen zijn inclusief BTW.
  • Heb je je bedacht? Je kunt een artikel uit je winkelwagen verwijderen door op het kruisje bij het artikel te klikken.
  • Klopt je bestelling? Klik dan op ’Doorgaan naar afrekenen’.
  • Ben je al klant? Klik dan boven aan de pagina op ‘Klik hier om in te loggen’Vul daarna je e-mailadres en wachtwoord in, dan zoeken we de rest van je gegevens meteen op.
  • Heb je een kortingsbon? Klik dan op ‘Klik hier om je code in te vullen’. Er verschijnt een vakje waarin je de code op je bon kunt invullen.
  • Onder de kop ‘Factuuradres’ vul je je persoonlijke gegevens in.
  • Bij ‘Verzendadres’ kun je aangeven waar je bestelling bezorgd moet worden (als dat niet hetzelfde is als het factuuradres).
  • Moeten wij iets weten over je bestelling, of wil je ons iets vragen? Zet dat dan onder ‘Bestelnotities’.
  • Vergeet niet om akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden. Dat doe je door het vakje aan te vinken. Lees hier onze algemene voorwaarden.
  • In de rechterkolom kies je hoe je wilt betalen: met credit card (Mastercard, Visa, American Express, Maestro) , iDEAL, PayPal, Bancontact, VVV cadeaukaart/giftcard* of achteraf betalen met Billink of Klarna*.
  • Zin in onze nieuwsbrief? Vinkje aan!
  • Maak je bestelling definitief door te klikken op ‘Bestelling plaatsen’. Je wordt vanzelf doorgestuurd naar de betalingsomgeving.
  • Voltooi de betaling met credit card (Mastercard, Visa, American Express, Maestro), iDEAL, PayPal, Bancontact VVV cadeaukaart*, Billink of Klarna* (achteraf betalen)
  • Zodra je betaling voltooid is, wordt je bestelling bij byJensen geplaatst.
  • Je ontvangt hiervan meteen een e-mail ter bevestiging

Wanneer je kiest voor de betaaloptie ‘achteraf betalen’, voert Billink of Klarna een kredietcheck uit. Als die wordt geaccepteerd, wordt je bestelling afgerond en ontvang je een factuur van Billink of Klarna per email.

De factuur wordt pas verstuurd als je bestelling is verzonden.
De factuur moet bij Billink binnen 14 dagen worden betaald en bij Klarna binnen 30 dagen. Na het betalen is alles direct afgehandeld. Wordt je aanvraag om achteraf te betalen afgewezen? Dan kun je altijd nog afrekenen met een andere beschikbare betaalmethode of je bestelling afbreken.

Het maximaal bestelbedrag bij Billink is €400.

De VVV Giftcard of Cadeaukaart is de breedst besteedbare online cadeaukaart in Nederland. De VVV Giftcard/Cadeaukaart wordt uitgegeven door VVV Nederland. Een aankoop in onze webwinkel kan je ook deels betalen met deze VVV-card. Het restantbedrag betaal je dan op een andere manier (iDeal, credit card etc). Je kunt afrekenen met je VVV Cadeaukaart tot een maximum van € 50,- aan cadeaukaart tegoed.

Garantie

Voor alle producten in onze webshop geldt dat de wettelijke garantie van toepassing is. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat jij als consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Onverminderd de wettelijke garantie, is onze garantietermijn minimaal 1 jaar en gaat in op de datum van aankoop. Dat betekent dat we je product in ieder geval gratis vervangen of repareren als het binnen 1 jaar kapot gaat. Wil je meer weten over de wettelijke garantie? Lees dan dit artikel over garantie op de site van de Consumentenbond

Gaat een product dat je bij ons hebt gekocht binnen 1 jaar kapot? Dan vervangen of repareren wij het voor je. Zonder kosten. Wat moet je doen?
• Stuur een mailtje naar support@byjensen.nl waarin je een beroep doet op onze garantie.
• In de e-mail zet je: het ordernummer van het artikel, een gedetailleerde omschrijving van het defect en (zo mogelijk) één of meer foto’s van het kapotte artikel.
• Na ontvangst van je e-mail nemen we je aanvraag meteen in behandeling.
• Binnen 3 werkdagen krijg je een reactie van ons.

Bezorgen en betalen

Je kunt je aankoop bij byJensen op verschillende manieren betalen:
• iDEAL
• PayPal
• Credit card
• Bancontact
• Apple Pay
• VVV Cadeaukaart*
• Billink en Klarna (achteraf betalen)*
• byJensen Gift Card

*Achteraf betalen met Billink of Klarna:

Wanneer je kiest voor de betaaloptie ‘achteraf betalen’, voert Billink of Klarna een kredietcheck uit. Als die wordt geaccepteerd, wordt je bestelling afgerond en ontvang je een factuur van Billink of Klarna per email. Deze moet binnen 14 dagen worden betaald. Na het betalen is alles direct afgehandeld. Wordt je aanvraag afgewezen? Dan kun je altijd nog afrekenen met een andere beschikbare betaalmethode of je bestelling afbreken.

*VVV Giftcard/Cadeaukaart

De VVV Giftcard of Cadeaukaart is de breedst besteedbare online cadeaukaart in Nederland. De VVV Giftcard/Cadeaukaart wordt uitgegeven door VVV Nederland. Een aankoop in onze webwinkel kan je ook deels betalen met deze VVV-card. Het restantbedrag betaal je dan op een andere manier (iDeal, credit card etc). Je kunt afrekenen met je VVV Cadeaukaart tot een maximum van € 50,- aan cadeaukaart tegoed.

Nederland: Heb je het artikel op een werkdag (maandag t/m vrijdag) voor 15.00 uur besteld en hebben wij het artikel op voorraad? Dan wordt het dezelfde dag nog verzonden.

Bestel je in het weekend? Dan wordt je aankoop op maandag verzonden.

Belgie & Duitsland: De levertijd is ca. 1 tot 3 werkdagen (op basis van bovenstaande voorwaarden).

Voor sommige artikelen geldt een langere levertijd – Dit wordt duidelijk aangegeven bij de product. Zo’n artikel bestellen we speciaal voor jou in Denemarken. Als je meer stuks van één product besteld, dan kan het zijn dat we je bestelling later pas kunnen uitleveren. Het kan namelijk zo zijn dat we niet voldoende van dit artikel op voorraad hebben. Als de leverdatum bekend is, hoor je dat meteen. Wanneer je meerdere artikelen bestelt, wordt je bestelling standaard in 1 keer verzonden. Het artikel met de langste levertijd bepaalt wanneer je bestelling bezorgd wordt.

Voor bestellingen binnen Nederland geldt:
• Vanaf € 50 betaal je geen verzendkosten.
• Tot € 50 betaal je € 4,95 verzendkosten incl. btw.

Voor bestellingen naar België & Duitsland:
• Vanaf € 80 betaal je geen verzendkosten.
• Tot € 80 betaal je € 7,95 verzendkosten incl. btw.

Wil je een bestelling buiten Nederland, België & Duitsland laten bezorgen? Neem dan even contact met ons op via info@byjensen.nl. We laten je dan persoonlijk weten wat de verzendkosten zijn.

Onze artikelen worden voormamelijk door DHL, PostNL & GLS bij jou thuis bezorgd. Na het plaatsen van je order ontvang je van ons een bevestigingsmail. Jij krijg ook een e-mail met de track & trace code! Let op, de code wordt pas gemaild als de eerste scanning op locatie van de vervoerder is uitgevoerd. Zo weet je altijd wanneer je je bestelling kunt verwachten.

Ben je niet thuis? Dan probeert de bezorger het pakket bij de buren af te leveren. Wanneer dit niet mogelijk is, dan kan je het pakket binnen 7 dagen ophalen bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt (Zodra de zending is bezorgd, ontvang je en bericht van de vervoerder en na drie dagen sturen ze een herinnering. Wanneer het pakket er een week ligt, wordt het teruggestuurd).

Ruilen, retourneren en klachten

Een artikel retourneren? Dat is geen probleem!

Na ontvangst van je bestelling heb je het recht om binnen een termijn van 14 dagen de koopovereenkomst te herroepen. Je hoeft daarvoor geen reden op te geven, maar wij stellen het op prijs als je dat wel wilt doen.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop het product door jou of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, in bezit is gekregen. Na herroeping hebt je 14 dagen de tijd om jouw artikel(en) te retourneren. Wanneer je een artikel retourneert hebt je recht op een teruggave van het volledige aankoopbedrag incl. eventuele transportkosten voor de heenzending (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering). Teruggave van het aankoopbedrag (incl. eventuele transportkosten voor de heenzending) vinden zo spoedig mogelijk plaats, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding. Indien je een deel van je bestelling retourneert zullen de kosten voor de heenzending niet worden geretourneerd. Wij betalen je terug met dezelfde betaalwijze waarmee jij ons betaald hebt.

Wij wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Is het product beschadigd of in gebruik geweest? Dan nemen we het wel terug, maar je krijgt niet je hele aankoopbedrag terug. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de producten die het gevolg is van het gebruik van de producten, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de producten vast te stellen. Bij waardevermindering zullen wij contact met je opnemen.

Zo stuur je je product retour:

  • Je retourzending hoef je niet vooraf aan te melden. We vragen je het retourformulier (wat in je pakket is ingesloten) in te vullen en deze toe te voegen aan de retourzending. Zo kunnen wij je retourzending correct en snel afhandelen. Je kan ook gebruik maken van het Europese modelformulier voor herroeping, deze vind je hier. Het gebruik van dit formulier is niet verplicht. Zorg er in ieder geval altijd voor dat duidelijk is dat het om een retour gaat en vermeld alle relevante gegevens die nodig zijn voor de verwerking van je retour. Wil je een retourzending vooraf melden, kan dit via support@byjensen.nl.
  • Gebruik indien mogelijk de originele/oorspronkelijke verpakking om het artikel naar ons terug te sturen. Lukt dat niet? Zorg dan voor een stevige verpakking waarin het product niet beschadigd kan raken.
  • De verzendkosten van de retourzending zijn voor je eigen rekening.!  Bewaar de verzend bon die je krijgt bij het postkantoor. Dan kun je altijd aantonen wanneer je je product hebt opgestuurd. 
  • Zodra we je zending ontvangen, controleren we het teruggestuurde artikel. Als wij het artikel in goede orde hebben ontvangen, krijgt je van ons een bevestigingsmail
  • Stuur product en ingevulde retourformulier naar:
    byJensen
    Evertsenstraat 127
    2315 RZ  Leiden

Wil je een artikel ruilen voor een ander product? Geen enkel probleem. Na ontvangst van je bestelling heb je 14 dagen de tijd om het product om te ruilen voor een ander artikel.

Zo kun je je product ruilen:

• Stuur een mail naar support@byjensen.nl: Geef duidelijk aan welk artikel je naar ons terugstuurt en welk artikel je daarvoor in de plaats wilt ontvangen.
• Na ontvangst van de ruilmelding, sturen wij binnen max. twee werkdagen een retourlabel (voor het gratis retourneren) per mail.
• Vul aub het retourformulier in. Heb je het retourformulier niet meer? Download dan hier het retourformulier .
• Geef duidelijk aan welk artikel je naar ons terugstuurt en welk artikel je daarvoor in de plaats wilt ontvangen.
• Zodra wij je teruggestuurde artikel ontvangen hebben, sturen we je een ontvangstbevestiging via e-mail.
• Bij een prijsverschil;  verrekenen wij het bedrag dat je al betaald hebt met het bedrag van het nieuwe artikel dat we naar je opsturen. 
• Daarna sturen we het artikel dat je graag wilt hebben naar je op. Hiervoor betaal je geen verzendkosten.

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar support@byjensen.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Let op: Stuur het product niet meteen terug. Wacht eerst onze reactie op je mailtje af.

Wil je op de hoogte blijven van nieuwe producten, exclusieve aanbiedingen en prachtig Scandinavisch design.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief hier

Heb je nog meer vragen?